Tuesday, March 02, 2010

Kenduri Di Johor

Posted by YaNa at 12:43 PM
Hye...

Last weekend aku ke Johor. Kenduri kawen abg sepupu aku. Agak meriah jgk la... Hehe selain tu aku dpt tgk camane org di Johor akad nikah. Agak lame jgk la dieorg nye cara. Sbb siap ade "Aku Janji" lg. Hehe tp bagus jgk. Suasana wktu ikrar tu dijalankn sebak & sayu jek. Aku pun dpt rasakn yg alam perkahwinan ni penuh ngn komitmen yg tinggi & tanggungjawab yg perlu dilaksanakn.

Air mata ibu & ayah mengalir apabila perlu menyerahkan pengantin perempuan kpd suaminya.
Walaupun lega kerana sudah selesai tanggungjawb ttp jauh di sudut hati ibu & ayah, mereka merasa kehilangan sesuatu yg paling b'harga dlm hidup mereka yg telah dijaga dr kecil hingga besar.

Bile dlm keadaan tu aku pun ade b'fkr cmane perasaan ibu & ayah aku nt. Takut pun ade. Sbb perkahwinan bkn perkara yg main2. Perlu b'fkr panjang kerana alam ini la yg aku akan tempoh sehingga akhir hayat nt. Perlukn persediaan yg rapi dr segi mental & emosi aku. hehehe... Wt mase ni aku agak takut utk menempuhi semua tu. Tp lmbt laun kene jgk. hehe... Siap Sedia...

Hmm mase kenduri besar hari ahad tu, siap pengantin kenakn tol plak kt pengantin lelaki. Abg sepupu aku kene byr tol dlu. Kalau x memang xdpt jumpe la pengantin perempuan die. hehe... Mujur dieorg wt 2 tol jek. Agak panas la hari ahad tu cuaca di Johor. Aku dh la xbrape sihat. Baru baik dr demam, Batuk & selsema masih ade lg. Seksa skali... hehe

Tp memang happy la gi Johor. Erm hari Sabtu sempat lg aku menyinggah kt Wisma Jakel. Carik kain pasang yg aku idam2 kn. Siap aku beli vail nye skali. Rase cm membazir. Tp dh b'kenan sgt. Rembat je la. hehe... Mlm sabtu tu aku gi Danga Bay. Gi dgn family pakcik aku. Kiteorg mkn kt Restoran Singgah Selalu. Happening jgk tmpt tu. Tp makanan lmbt sket sampai sbb t'lalu ramai org. Kebetulan mlm tu bdk2 ramai tgkl bola kt situ. hehe...

Minggu yg happy ^_^

read more~

0 comments:

 

Life Is Beautiful Copyright © 2011 Design by Ipietoon Blogger Template | web hosting