Friday, April 08, 2011

Bergaduh Besar~

Posted by YaNa at 10:21 AM
Salam...

Wah... Macam gempak je tajuk ni. hihi... Actually i had a big fight with my officemate. And i'm still confuse about this...

"‎:: semangat baru... Wahai org2 bekerja... Kita dibayar gaji utk bekerja. Igtlah gaji itu dibayar utk kite bekerja. Kalo lbh byk bersenang kire cmane gaji itu eh??? Berkat @ x? hehe..."


Hmm post ini la yang menyebabkan kami bergaduh. I dont know why... But i trying to understand it. Ceritanya mcmni.... bla...bla...bla...bla.................................................................................................................................

Ha mcm tu la ceritanya... Kire conclusion nya... Terasa hati sebab post ini. Die ingat saya mengata dia. Sedangkan saya tidak mengata sesiapa. Saya bukan la jahat sangat & busuk hati sgt. Post itu adalah azam baru saya sempena birthday saya yang ke-26 pada 05.04.2011 lalu...

Azam baru saya :-
1. Ingin menjadi seorang isteri yang baik kepada suami nanti. Insyallah
2. Ingin memenuhi tuntutan agama sebaik2nya. Insyallah
3. Ingin menjaga prestasi kerja & menjadi pekerja yang lebih berdedikasi. Insyallah
4. Dan andai kata diberikan zuriat, akan menjadi ibu yang baik serta boleh membentuk anak2. Insyallah.. Amin...

Perlu ke saya memberitahu dia semua yang saya ingin lakukan dalam hidup saya? Cuma saya tidak suka cara dia yang suka melenting tak pasal2 & suka anggap bukan2 before tahu perkara yang sebenar. Sebelum ini saya berdiam terasa hati kerana tidak mahu mengeruhkan lagi keadaan. Sangat terasa hati... Kawan yang kita anggap boleh menjadi kawan baik tetapi boleh buat kepada saya sampai mcmtu skali.

Maaf.. Saya tak pernah anggap diri saya ni perfect. Tetapi apa salah jika saya cuba mengalihkan diri ke arah itu supaya menjadi lebih baik dari yang sebelumnya.. Salah ke??? Kenapa mesti nak mengata saya menunjuk2 & mengikut apa yang dia buat. Thats not me okay... hehe... I have my own dreams & visions thats had nothings to do with anyone. Please dont be jelous & always think people always want to be like u. U are not perfect either.

Saya pun bukan suka nak ikut2 orang. Saya lebih suka buat apa yang saya rasa nak buat. Saya akan usaha sendiri untuk diri saya. Saya tidak mengata pasal dia depan semua orang pun.. Tetapi saya rasa la... dia yang mengata saya. Jikat tidak, takkan dia akan post di Facebook macam2 untuk mengata saya. Tak apa la... Dia nak anggap saya apa sekali pun. Yang penting saya tau saya macmana & orang2 yang kenali saya mcmana. Saya tak mahu tahu apa yang die nk katakan pada saya & fikir pasal saya serta anggapan dia pasal saya. Jika dia rasa dia betul its fine for me. Saya no komen. :)

Dia tak tahu apa2 pasal saya, dia takde hak nak kata saya macam2.

Ok. Sampai di sini dulu...

p/s: Semoga satu lagi azam baru saya semalam boleh diatasi & dipenuhi. ^_^

read more~

2 comments:

nohfee on April 10, 2011 at 6:34 PM said...

ade jugak orang cegitu ye,. terasa tibe2. pastu boleh pulak buat "perang besar". officemate anda seorang yang pelik. heheh

YaNa on April 10, 2011 at 11:44 PM said...

hihi... pelik memang pelik. xpe... at least blh mematangkn kite & tau cmane nk handle org cmtu.. :)

 

Life Is Beautiful Copyright © 2011 Design by Ipietoon Blogger Template | web hosting