Wednesday, August 11, 2010

So Yesterday.... That make me smile. :)

Posted by YaNa at 7:57 AM
Hye...

Hari Pertama berpuasa... Hmm harap2 tiada gangguan nafsu yang dahagakan air. hikhikhik...

Actually aku nk crite pasal semalam. Semalam memang byk keje kt ofis. Aku xde masa sgt nk berbelog & FB. Balik pun lewat sket dlm kul 6 lbh. Balik sampai rmh mcm biasa la,aku mesti tgk tv. Semalam last episod "Benci Bilang Cinta". Tp ending xbest pun... Lps abes crite tu baru aku mandi & buat ape yg patut. hehe...

Dlm kul 8 lbh aku tunggu pengumuman puasa. Alhamdulillah akhirnya puasa jgk arini. Lps azan Isyak aku ngn housemates gi Solat Terawih. Mula2 kami gi masjid yg terdekat. Bila sampai jek tgk2 dh penuh. Memang xmuat langsung untuk kami & org2 yg baru dtg. hehe... Nk buat cmane. Memang biasa la kalo mlm pertama mesti ramai berduyun.

Lps tu kami gerak ke masjid besar. Jauh sket la dari rmh. Itupun penuh jgk. Tp kami dpt ruang kt luar masjid. Jadilah dari xde. hehe... Lps solat Isyak,ade housemate aku yg xikut tefon. Die bgtau ade org mengendap kt tingkap depan rmh. Suruh kiteorg balik awal. So terawih aku smlm buat 8 je la. Alhamdulillah xde ape2. sume selamat.

Lps terawih kami msk. Msk utk mkn mlm & sahur skali. Seronok plak rase. Kami msk bendi goreng kicap & ayam masak berlada. Yummy... Lama xmkn ayam masak berlada. Mkn pun dh lewat, tido pun agak lewat la. Pagi bangun sahur kul 4.30.

Ermm tu terasa penat sket pg ni. Aduhh... Keje pun byk giler. Sabar... Dugaan bulan puasa. Tp apa2 pun aku happy walaupun agak penat. :)

p/s: pssttt... Bulan ni kene belajar zziiippp mulut. Kurus pahala puasa. hehehe

read more~

0 comments:

 

Life Is Beautiful Copyright © 2011 Design by Ipietoon Blogger Template | web hosting