Tuesday, November 09, 2010

Kepikiran...^_*

Posted by YaNa at 12:24 PM
Salam...

Saya kepikiran setelah duduk di kerusi office sambil membaca article2 di Facebook...(ini adalah akibat kemalasan melanda & bos xde.hehe)

Soalan : Kenapa manusia perlu hipokrit?

Pendapat : Maksud hipokrit adalah org yg b'pura2 b'perangai (b'kelakuan, b'sifat, dll) baik, (org yg) memperlihatkan keadaan diri yg b'lainan dr yg sebenarnya @ munafik. Sebenarnya kita tak perlu malu pun ngn diri sendri @ cube berselindung dgn berpura2. Bagi saya kalau diri tu dlm keadaan tidak bagus @ rase diri sendri tu xbaik, ubah la cara anda tu. Tak perlu berpura2. Itu lg menampakkan keburukkan & kebodohan anda.

Just be urself. If u want to be better @ looks goods in front of others... change it. Dont be a hipocrite. Thats such a Fool..

Seperti nasihat abah saya. Jadi diri sendri supaya org sekeliling boleh terima kita seadanya. Tidak perlu jd org len lain @ tidak perlu di hadapan org shj nampak bagus & baik. Itu seperti meminta simpati, menarik perhatian & etc. Sifat yang buruk kite tukar kepada yang baik. Kenapa mesti nk simpan perangai yg buruk itu? Pelikkan org cmni?

p/s: Saya hanya memperingatkan diri & cuba berkongsi ngan anda semua. Jika orang lain boleh jd yang terbaik, kenapa saya tidak boleh? Tiada satu benda pun yg boleh menghalang kita utk melakukan sesuatu jika niat dihati itu kuat. Bak kata pepatah "hendak seribu daya, tidak hendak seribu dalih".

read more~

0 comments:

 

Life Is Beautiful Copyright © 2011 Design by Ipietoon Blogger Template | web hosting