Wednesday, December 01, 2010

Bukan Musuh Tetapi Pendengki

Posted by YaNa at 1:46 PM
Salam...

Alhamdulillah hari ini saya masih lagi di bumi yang nyata. Diharapkan dan berdoa agar saya dikuatkan iman & diberi petunjuk sebaik2 jalan-Nya. Insyallah...

Saya manusia biasa yang tidak t'lepas dari membuat kesilapan. Tetapi perlu ke menyimpan hasad dengki kepada orang??? Saya akui yang saya seorg yang pendedam jika sudah tidak berkenan dihati. Tetapi tidak bermaksud saya rendah moralnya untuk membalas dendam kepada org yang membuat kesilapan kepada saya hanya sekali. Itu tidak adil kepada org itu. Tetapi had kesabaran saya juga ada batasnya. "Jika diikutkan rasa binasa,jika ikutkan hati mati".

Alhamdulillah selama ini saya telah dianugerakan tahap kesabaran yang baik. Supaya saya tidak mengikut nafsu yang "9" itu. Apa yang saya hendak ceritakan di sini bukan la pasal kebaikkan saya @ ingin mengangkat bakul. Saya tau saya tidak sebaik itu & sesempurna yang lain. Tetapi tidak salah jika saya cuba mendekatkan diri kearah kesempurnaan. Itulah sebenarnya matlamat hidup kita sebagai Khalifah dimuka bumi Allah ini. :)

Pada 8 November 2010, seseorg telah komen ke atas satu post saya di blog kesayanagan saya ini. Komen nya berbunyi "cam bodoh je betina ni". Komen itu telah saya delete atas alasan blog ini hanya utk kegembiraan saya dan komen itu telah mengguris hati saya. Orang yang telah komen itu hanya menggunakan "Anonymous" sebagai pengganti dirinya.

Jika saya tahu siapakah gerangan si penulis, saya ingin bertanya... Awak siapa ingin komen saya begitu rupa? Adakan saya telah mengganggu kehidupan kamu? Adakah saya telah mengacau BF,Tunang @ Suami kamu? Atau kamu ini hanya seorg pengikut kawan yang setia @ bagi pihak kawan untuk membenci saya? Jika benar tidak puas hati, bgtau dgn terus terang. Tidak perlu seperti seekor monyet yang "lempar batu, sorok tangan". Maaf. Saya tidak tahu siapa kamu. Jadi saya menggelarkan kamu MONYET.

Pesanan untuk si MONYET: Jika tidak suka blog saya, kamu tidak perlu mengintai2 isi blog saya. Just go straight to the dustbin coz person like u is a rubbish. Jika seseorg itu cerdik akalnya, die tidak akan mengatakan org lain bodoh. Melainkan die adalah "Lebih Bodoh".

Syukur kerana Allah telah membuka mata & hati saya supaya cuba menjadi seorg yang lebih baik. Walaupun tidak sebaik org2 lain. :)

read more~

0 comments:

 

Life Is Beautiful Copyright © 2011 Design by Ipietoon Blogger Template | web hosting