Friday, December 03, 2010

Jeles~

Posted by YaNa at 11:40 AM
Salam...

"Your Jealousy is My Energy"-(by whom i don't remember)

Saya sangat jeles kepada org2 yang lebih pandai, b'perangai sebaik-baiknya & b'iman kpd Allah swt.
Kenapa saya tidak menjadi seperti mereka??? Hmm banyak faktor.
Tapi insyallah saya dengan sedaya upayanya akan mencuba melakukan yang terbaik.
Demi untuk masa depan saya supaya mendapat kehidupan yang lebih diRedhai-Nya.

Saya kini cuba mengisi ruang waktu dengan membaca pelbagai bahan bacaan. Supaya dapat menambah ilmu selain ilmu pelajaran. Yang itu perlu sambung belajar semula la. Ahaks... ^_*
Tapi satu yang saya perasan pada diri saya sejak saya dari Tingkatan 4... Ermm saya sudah tidak berminat mengintai majalah hiburan artis. Nak tgk Melodi pun tidak. Unless sesiapa yang m'beli majalah hiburan, saya sekadar membelek secara ringkas. Kalau ade org bukak Melodi, saya akan tgk seketika sahaja. Namun hendak saya melakukannya sendiri memang tidak sama sekali. ^_^ Kdg2 kawan2 b'cerita saya hanya menjadi pendengar kerana tidak tahu.

Oopss melalut sampai ke situ plak. hehe... Apa yang cuba saya katakan di sini... Kita jangan jadikan cemburu kita itu sebagai dendam & cuba membalas dendam dgn cara yang buruk & kotor kpd org yang kite cemburui. Kita perlu cuba secara positif. Dengan perbaiki diri supaya jd yang lebih baik & maju. Kemudian baru kita tunjukkan kpd org yang kita cemburui yang kita sbnrnya blh menjadi seperti mereka.

Inilah cara yang sepatutnya kita sebagai Orang Melayu lakukan. Bukan Perasaan Hasad Dengki yang tinggi sehingga sanggup memusnahkan hidup & pertalian org lain. Perlu juga kita ingat semua yang kita usahakan insyallah akan dikabulkn oleh Allah swt. Kerana dia juga yang menunjukkan jalan & menulis jalannya. Manusia seperti kita hanya perlu berusaha & berdoa. ^_^

p/s: semoga saya akan menjadi seperti orang yang sebaik2nya & diRedhai-Nya. Amin...

read more~

0 comments:

 

Life Is Beautiful Copyright © 2011 Design by Ipietoon Blogger Template | web hosting